Kızılırmak Deltası Kuş Cenneti Doğanca, Kızılırmak Deltası Kuş Cenneti, 55400 Bafra/Samsun

Doğanca, Kızılırmak Deltası Kuş Cenneti, 55400 Bafra/Samsun

• Doğa yürüyüşü
  • Piknik masaları
  • Umumi tuvalet

Coştu TV
18.10.2023
Kızılırmak Deltası Kuş Cenneti
Kızılırmak Deltası, Türkiye’nin en büyük deltalarından birisi. Kızılırmak Deltası Samsun’a 30 km mesafede bir doğa cennetidir. Kızılırmak Deltası UNESCO Dünya Kültür Mirası Geçici listesine girmiştir.  Samsun ilinin Bafra, 19 Mayıs ve Alaçam ilçe sınırları içerisinde yer almaktadır.Türkiye’de bulunan 420 kuş türünden, deltada bu güne kadar 340 kuş türü saptanmış ve bu türlerin 140 adedi bu alanda üremelerini gerçekleştiriyor.Tepeli Pelikan, Cüce Karabatak, Alboyunlu Kaz, Dikkuyruk, Şah Kartal, Deniz Kartalı, Küçük Kerkenez, Tarda. Bunlar arasında Deniz Kartalı, Tepeli Pelikan, Kara Leylek, Leylek, Turna, Balıkçıl, Ördek Yağmurcan ve daha fazlası.Burada ziyaretçi merkezi, kuş gözlem kuleleri, yürüyüş yolları, kuş gözlem noktaları, Kır lokantaları, Konaklama üniteleri, ürün satış ve tanıtım birimleri, eğitim birimleri var.Giriş ücretsiz. Bisiklet kiralayıp gezebilirsiniz. bir de mini açık kasa golf arabası tarzı araçla ücret ödeyerek gezebilirsiniz. Yaya gezerseniz ücret alınmıyor. ama sıcak mevsimde gelirseniz gözlük, şapka, su, atıştırmalık alın yanınıza. sazliklarin arasında yürüme yolları yapılmış. gideceğiniz mevsimi iyi seçin. göç zamanına denk gelirseniz daha çok kuş görürsünüz. mandalar, develer ve atlar da var. bir de endemik bitkilerden kum zambağı var. koruma altında. sakın koparmayin. cezası var. manda yoğurdu tadabilirsiniz.
Kübra
29.09.2023
Kızılırmak Deltası Kuş Cenneti
Şehirden uzak, dogayla ic ice olacaginiz bol bol tefekkür edebileceginiz bir doğa harikasi, cennetten bir köşe. Biz turu kacirdigimiz icin bisikletle gezdik fakat turla gezmenizi tavsiye ederim cunku yol uzun bisiklet baya yorucu oluyor. Yolda bircok kuş türüne rastlamanin yani sira su kaplumbagasi ile de karsilastik. Ayrıca en cok manda Samsunda bulunur diyerek kuş cennetinde gozunun alabildigi kadar Manda otluyordu. Hepsi her sey harikaydi. Son olarak sunu söylemek istiyorum Yaradilan bu kadar guzelse kim bilir Yaradan nasil guzeldir.""
Emine
26.09.2023
Kızılırmak Deltası Kuş Cenneti
Herkesin görmesi gereken bir yer. Yolda ücretli tahsis edilen bisikletin tekerlegi patladı. Orda yoldan dönmek zorunda kaldık. Bisikleti gezi otobüsüne verdik,ama yenisi gelmedi. Onca yolu yürüyerek gitmek zorunda kaldık. Otobüse binebilirdik,ama tek kişi değildik,geride kalan aile üyeleri ve başka bisiklette olduğu için mağdur olduk. Buna bir çözüm bulmaları gerekli. Tek istediğim ailemle en sonuna kadar gidip,geri gelmekti. Birde mağdur olmamıza rağmen bisiklet ücretleri saatli olduğu için tam ücret ödedik.
Fatmanur Taşcanov
21.09.2023
Kızılırmak Deltası Kuş Cenneti
Doğa ile içiçe bisiklet kiralayıp 1-2 saat çocuklarla bisiklet sürebiliyorsunuz. Tek sıkıntı su olmadan bisiklet turuna çıkmayın bulamıyorsunuz.Kişi başı bisiklet kiralama 30 tl.
Serhat Karakaş
12.09.2023
Kızılırmak Deltası Kuş Cenneti
Önyargı ile gittim ama çok beğendim. İlk defa bu kadar geniş bi yaşam alanı gördüm. Gittiğimizde doğru düzgün kuşta görmedik ama mustafa bey turda çok güzel anlatım yaptı. Safari tadında samimi bi 11-12 km gezinti yapyık. Çok memnun kaldım. Sadece kuşlar yok bu arada çeşit çeşit hayvanlar var.
Mozart
02.09.2023
Kızılırmak Deltası Kuş Cenneti
Mutlaka gidip görmeniz gereken çok ama çok güzel bir yer. 56.000 dönümlük arazi. Bir kısmını küçük bir tur aracıyla gezdik. Gezerken çok keyif aldık. Kuşların kuluçka dönemi olduğu için az kuş gördük ama gördüklerimiz bize yetti. Genel olarak kuşlar ağustos ayının sonunda etrafta oluyormuş.. Bölgede çok sayıda göl de mevcut. Piknik yapmaya izin verilmiyor. Kuşlar dışında, doğal yaşama müdahale edilmeden korunuyor. Emeği geçen herkese teşekkür etmek lazım.
Fatma Tuncel
29.08.2023
Kızılırmak Deltası Kuş Cenneti
Adı kuş cenneti ama 3 tane kuşu tek gorebildik giriş ücreti yok gezi otobüs ile gezdiriyorlar kişi başı 25 tl restorant var kapalı kahvaltı yeri kapalı kuşlardan çok mandalar vardı manda yoğurdu yanında bali tavsiye ederim fiyat 65 TL
Dursun Demir
24.08.2023
Kızılırmak Deltası Kuş Cenneti
Şimdilerde biraz sakin ancak her zaman doğa severler için güzel bir nokta olmaya devam edecek. Bu nokta deltanin Bafra sınırları içerisinde bulunan ziyaretçi merkezi. Yazın cafe kısmı açık ama bu dönem kapalı. Otomat var su ve atıştırmalık almak için. Bisiklet kiralanabilir.
Meltem Bahçaci
26.07.2023
Kızılırmak Deltası Kuş Cenneti
Türkiye'nin en kıymetli doğal hazinelerinden biri Kızılırmak deltası kesinlikle. Işıklandırma yapılmadan, her yere beton dökülmeden kısacası doğal yapı bozulmadan ince bir yol, gözetleme kuleleri ve iskelelerle çok dengeli bir ziyaret alanı yapılmış. Turizm adı altında hayvanlar huzursuz edilmemiş. Araçla deltaya girilmesi yasak ve 8kmlik yolu bisikletle gitmeniz gerekiyor. Bisiklet gezisi yaklaşık 2 saat sürüyor. Bisiklet tercih etmeyenler için belediyeye bağlı iki katlı otobüs ya da minik gezi araçları ile seyahat etme imkanı var. Bu şekilde de 1 saat sürüyor. Sadece kuşlar değil mandalar, yılkı atları, develer ve tavşanlar size yolculukta size eşlik ediyor. Bölgede 350 nin üzerinde kuş türüne ev sahipliği yapıyor fakat asıl yoğunluk 2. Ve 12. Ayda. Yine de yılın her döneminde kuş gözlemlemek mümkün. Bölgeye gitmeden önce dürbün alınması iyi olur, almazsanız da belirli birkaç noktaya belediye ücretsiz dürbün yerleştirmiş. Özellikle tele objektif sahibi fotoğraf meraklılarının harika fotoğraflar çekeceğine eminim.
yasin nalbant
Kızılırmak Deltası Kuş Cenneti
Yiyecek içecek otomatını kullanmayın paranızı yutuyorOtobüs turunda otobüsteki koltuk sayısından fazla bilet satılıyor ayakta kalma ihtimaliniz var yada 1 buçuk saat bekleyeceksinizBisiklet kiralarken iyice kontrol edin çalışmayan aksamlar olabilir çocuk ve bebekle gezintiye uygun değilYanınızda su ve yiyecek getirin yoksa rezil olursunuz tipik bir belediye işletmesi hizmet yok ama ücret almak vacipOtopark alanı yetersiz yanda tarla var oraya park edebilirsiniz kuş cenneti diye geldik sazlıklardan samanlardan başka bişey görmedik ha bide mandalar varBuraya geleceğinize bafra çöplüğünü gezin daha keyifli olur