Bakibey Konağı Değirmenler, Divan Baba Cd. No:10, 15200 Burdur Merkez/Burdur

Bakibey Konağı

Bakibey Konağı | Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanlığı Resmi İnternet Sitesi

Değirmenler, Divan Baba Cd. No:10, 15200 Burdur Merkez/Burdur

Burak sağırkaya
14.08.2023
Bakibey Konağı
Taş duvar kimse yok. Kapalı...... Cuma saat 14.00 'de gittik...
Emine Korkmaz
13.08.2023
Bakibey Konağı
Pazar günleri kapalıymış daha onc3 ziyâret ermiştim ama bu gidişimde gidememek hoş degil
ha li De
04.08.2023
Bakibey Konağı
Pazar günü öğleden sonra gittim ama kapalı idi herhangi bir görevli ya da güvenlikte yoktu bilgi alamadım.
Mehmet Akbaş
03.08.2023
Bakibey Konağı
Baki bey konağı adı üstünde zamanın saygın ekabirlerinden mis mirasçısı olmadığı için Hazineye kalmış.kultur müdürlüğünce ziyarete acilmis.
Hüseyin Sönmez
01.08.2023
Bakibey Konağı
Çok güzel bir konak ama gezemedik maalesef. Girişte danışmandaki bayan gidebileceğimizi söyledi ama konağın bahçesine su kuyusunun yanına geldiğimizde il turizm müdürlüğünde çalışan bir beyefendi çalışma yapıldığı bu nedenle gezemeyecegimizi söyledi. Biz de anlamadık, aralarında 50 metre yok, ikisi de aynı yerin çalışanı ama bilgi paylaşımında sıkıntı var sanki.
Yusuf Serez
30.07.2023
Bakibey Konağı
Tarihi turistlik bir yer görmek isteyenler için ideal bir yer
ömer kalfa
Bakibey Konağı
4 yıldır bu şehirde yaşiyorum. Ara ara sorardım burdur neden il diye. Ve cevabını gezdikten sonra buldum ki Burdur il olacak bir yer değil. Ya arkadaş bir il de hiç mi bir yer bir şey olmaz? yok. Önce merkezden başladım gezmeye. 1 günde biter mi bir il merkezi? Burdur bitti. Hem de yaya gittim her yere öyle araçla falan da değil. Merkezde öyle gezip görebileceğiniz bir kaç konak var. Onların bazısı da çoğu zaman kapalı. Burdur merkezde görebileceğiniz yerler taşoda ve bakibey konakları, iki tane müze, yeşiltepe, göl tarafı, serenler tepesi, mısırlılar ve piribaşılar evleri, ulu cami, saat kulesi ve onlara yakın kümelenmiş eski evler. Merkez bu kadar.Gelelim bakibey konağına. Burdur' un en büyük ve en tanınmış konağı. 17 yüzyıl mimarisini yansıtmakta olsa da 18.yy dan kalma bir yer olduğunu söyledi görevliler. 2 katlı taş bina. Buranın en önemli özelliği yukarı odalardaki çatı süslemeleri ve ince işçiliği. En güzel yeri Başoda denen misafirlerin ağırlanıp karşılandığı salon yada diğer bir değişle misafir odası. Bu oda baya büyük bir. Altkatta ahır var. Bahçesi baya büyük. Taş odayla benzer bir mimarisi var. Manzarası da çok güzel. Öyle yukarıda bir yer olmamasına rağmen manzarası ve önünün kapanmamasıyla size sanki tepedeymişsiniz hissi veriyor. Tam karşıdan saat kulesi ve ulu camiyi rahatça görebiliyorsunuz. Hemen yakınında yolun karşı tarafındaki taşida konağındaki gibi içerisinde restorant, kafe vs hizmet yok. Bakibey konağının arka sokaklarını da gezmenizi tavsiye ederim. Güzel, eski evler var. Yani hiçbir şeyin olmadığı burdurda görülesi bir yer. Bakibey konağının yeri ise köprübaşından yukarı çay boyuna doğru çıkarken sol tarafta cadde üzerinde. Yeri çok kolay.
V. A.
Bakibey Konağı
Böylesine güzel tarihi yapilar nasıl kapali bırakılıyor anlamıyorum sadece kafe yapınca mı gitmek gerekiyor, valilik içine bir haremlik bırakamıyo mu
Hayat Takıl Bana /Özlem Ayral
Bakibey Konağı
Ben çok beğendim. Konak Osmanlı sivil mimari (17.yy) örneklerinden. Baş Oda muazzam... Kalem işi, altın varak işlemeler, vitray camlar... Özellikle tavanda kullanılan ahşap çakma tekniği muazzam. Alt katta (Eskiden ahır ve iki oda) Cafeterya ve güzel bir bahçe var. Çiftlik ürünleri satılıyor aynı zamanda ve çok çok ucuz. Bir kahve, bir çay 9 TL (9.11.2021) Konak ikinci katı bazen ziyaretçilere kapalıymis bilgi alıp gidin. Çoluk çocuk hem bir şeyler içip hem de tarihe yolculuk yapabilirsiniz
Erdem YAYLALIOĞLU
Bakibey Konağı
Al yazmalı koop. İşlenecektir. Konağın içersini tadilat yapılacağı için gelemedik. Bahçesinde yöresel ceviz ezmesi ve el açması su böreğini cay ile yedik ,gayet güzeldi.